سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لوله کاروگیت

لوله کاروگیت

 قیمت لوله کاروگیت

قیمت لوله کاروگیت که نوعی لوله دوجداره فاضلاب می باشد نسبت به لوله های بتونی، سرامیکی و فلزی ارزان تر است. قیمت این لوله ها با توجه به اندازه، نوع استفاده و میزان فشاری که می توانند تحمل کنند، متفاوت است. بهتر است بدانید که وزن لوله نیز بسیار اهمیت دارد. اما اگر قیمت آن را حدودی بخواهیم بگوییم از 12 هزار تومان شروع می شود و تا متری 2 میلیون و 400 هزار تومان نوسان دارد.

لوله کاروگیت

تولید لوله کاروگیت

تولید لوله کاروگیت شباهت بسیاری به تولید لوله پلی اتیلن دارد اما تفاوت هایی نیز در آنها قابل مشاهده است. بهتر است بدانید که در خط تولید ماشین آلات تفاوت های چشم گیری نیز می توان یافت. هنگامی که می خواهند این تجهیزات را با یک دیگر هماهنگ کنند ممکن است وقت زیادی ببرد و این هماهنگی بسیار حائز اهمیت می باشد. هنگام تولید لوله کاروگیت نخستین مرحله این است که تمامی مواد اتیلن را باید از دای عبور دهند. دای در قسمت خروجی به صورت لوله در می آید. پس از آن لوله دوجداره به کمک قالب شکل می گیرد و این در حالی است که باید سطح داخلی لوله صاف و صیقلی باشد.

 کارخانه لوله کاروگیت

تعداد کارخانه لوله کاروگیت زیاد است و در شهر های مختلف مشغول به فعالیت می باشند. همین دلیلی می باشد بر کیفیت و تنوع این محصول.از مهم ترین شهرهایی که کارخانه های تولید لوله کاروگیت در آنها وجود دارد می توان به تهران، مشهد، تبریز، قم، سمنان، قزوین، اصفهان، اهواز، ساوه و شیراز اشاره کرد. نمایندگی لوله کاروگیت در ایران بسیار می باشد. حتما پیش از انتخاب و خرید لوله از اعتبار، پشتیبانی و خدمات پس از فروشی نمایندگی مورد نظرتان اطمینان حاصل نمایید. 

خرید لوله کاروگیت

به منظور خرید لوله کاروگیت حتما دقت کنید که تولید کننده آزمایشگاه لوله دوجداره کاروگیت داشته باشد. همچنین دقت کنید که تمام محصولات باید از نشان استاندارد برخوردار باشند. مشخصات فنی و کیفیت لوله کاروگیت باید مطابق با نشان استاندارد آن باشد.

 ضخامت لوله کاروگیت

به یاد داشته باشید تمام سطوح لوله کاروگیت، چه سطوح داخلی و چه سطوح خارجی باید تمیز و صاف باشد. و نباید بر روی این سطوح شیار و سوراخی وجود داشته باشد. بعد از این که اتصالات صورت گرفت، معمولا لبه لوله ها دارای تیزی و بریدگی می شوند که باید از این حالت خارج شوند.خوب است بدانید که لوله کاروگیت باید از ضخامت لازم برخوردار باشد و داخل لوله ها زرد رنگ باشد و سطح آن کاملا صاف و صیقلی باشد.

طول لوله کاروگیت

به منظور انتخاب و خرید لوله کاروگیت باید به استانداردها و اندازه های آن توجه نمود . از جمله مواردی که می توان به آن اشاره کرد طول لوله کاروگیت می باشد.در بیشتر کارخانه ها طول این لوله بین 6 تا 12 متر می باشد.

 بسیار مهم است که شما تصاویر و عکس های این لوله را با دقت ببینید و از این طریق شناخت و آگاهی نسبی از ویژگی های ظاهری این لوله به دست آورید.

 وزن لوله کاروگیت

خوب است بدانید که چیزی که در این لوله مهم است، وزن آن نیست، بلکه اندازه و ابعاد و طول آن است که اهمیت دارد. علاوه بر این لوله کاروگیت لازم است تا این لوله بتواند میزان فشاری معادل با حداقل 31.5 کیلو نیوتن را تحمل کند. این اندازه گیری باید در آزمایشگاه ساخت لوله مورد آزمایش و ارزیابی قرار بگیرد.

 سایز لوله های کاروگیت

لوله کاروگیت فاضلابی

بیشتر لوله های کاروگیت در سایزهای زیر 700 میلیمتر هستند. این سایز از پرفروش ترین سایزها می باشد. علاوه بر این معیار سنجش لوله کاروگیت قطر داخلی آنها می باشد. به منظور اندازه گیری لوله ها، باید سایز قطر داخلی آنها را در نظر گرفت. نکته مهمی که باید در نظر داشت این است که اگر لوله ها سایز بزرگتری داشته باشند، به هنگام فشار بر داخل لوله ها، از قطر لوله ها هیچ گاه کم نمی شود و فقط ارتفاع لوله های کاروگیت کوتاه تر می شود.

 قیمت لوله کاروگیت یا لوله دو جداره :

به طور کلی این مدل از لوله ها نسب به سایر لوله های پی وی سی ، سرامیکی، بتونی و فلزی قیمت مناسب تر و پایین تری دارند.

قیمت لوله های کاروگیت با توجه به نوع استفاده ، اندازه و فشاری که می توانند تحمل کنند متفاوت است .

قیمت به صورت روزانه و نسبت به مقدار خرید بستگی دارد.

به طور کلی استفاده از لوله های کاروگیت روشی مدرن و جدید محسوب می شود و بسیار مقرون به صرفه بوده و هزینه ی آن نیز نسب به سایر لوله ها کم تر است ضمن اینکه از قابلیت نصب و طول عمر بالایی نیز برخوردار است.

این لوله ها همانطور که از ظاهرآن ها مشخص است  تحمل فشار خاک بدون سازه حفاضتی را دارد .

    و همچنین قسمت داخلی لوله دوجداره به خاطر استفاده از مستربچ ( پودر رنگ بضافه افزودنی ها دیگربه مواد) رنگی از شفافیت بالایی برخوردار بوده است و از و از چسبیدن فاضلاب داخل لوله و اصطکاک هنگام حرکت جلوگیری می کند .

همچنین بدلیل اینکه لوله کاروگیت دارای وزن کمی می باشد هزینه حمل ونقل و بار گیری لوله کارو گیت بسیار پایین می یابد.

لوله های کاروگیت و یا لوله های دوجداره پلی اتیلن:

این نوع از لوله ها جزو لوله های جدید و پر کاربرد محسوب می شوند. جنس لوله ها ی کاروگیت از پلی اتیلن  HDPEشامل ،  PE100 ، PE80 ، مواد پلی پرو پلین PP و پی وی سی ساخته می شوند و با استفاده از مواد شیمیایی دیگر اعم از دوده و مستربچ رنگی به میزان کم تر از 3 درصد مواد اولیه مستحکم می شوند.

 به صورت دولایه ساخته می شوند وکه لایه ی درونی  به صورت صاف و صیقلی و به رنگ های آبی یا زرد و لایه ی بیرونی معمولا به صورت شیاردار و حلقه حلقه و به رنگ مشکی است.

 تاریخچه لوله کاروگیت یا لوله دوجداره:

لوله  دوجداره یا کاروگیت برای اولین بار در سال 1965 در آمریکا ساخته شدند و اولین تحقیقات آن از سال 1960 در موسسه تحقیقات کشاورزی آمریکا شروع شد.

 به دنبال موادی بودند که هم از پلاستیک ساخته شده باشندو هم بتوانند فشار خاک و اجسام سنگین را برای مدت طولانی زیر خاک تحمل کنند و هم قیمت بالایی نداشته باشند.

 برای اولین بار در ورودی زهکشی آب مزرعه ها استفاده شد. این اولین تجربه ی آن ها بسیار موفقیت آمیز بود و سرعت کار را به میزان قابل توجهی افزایش داد و انتقال سیالات را به میزان زیادی ساده کرد.

 بعد از آن تحقیقات زیادی برای بهتر کردن ظاهر لوله ها در طول سال های مختلف انجام شد تا اینکه لوله ها به شکل های امروزی رسیدندکه به نام لوله دوجداره یا کاروگیت شناخته شد و در آینده امکان این را پیدا کرده اند که بیشتر با دانش روز هماهنگ شوند و حتی امکان نصب لیزر برروی آن ها هم فراهم شود.                         

هزینه پایین انتقال و نصب

 عمده انتقال فاضلاب شهری توسط لوله های دفنی در زمین انجام می گیرد. لوله های کاروگیت بدلیل طراحی آنها دارای مقاومت حلقوی مناسب جهت اعمال بارهای وارده در زیر زمین با حداقل شیب و کمترین وزن ممکن است که سبب کاهش قیمت لوله و نهایتاً هزینه کمتر می‌شود، انتقال سیال را بعهده دارند.

 پلی اتیلن دارای خواص لازمه و طول عمر بالا و تامین خواسته های بشر در انتقال فاضلاب که کمترین خوردگی توسط گازها و اسیدهای فاضلابی را شامل میگردد را دارد.

 عموماً لوله های پلی اتیلن کاروگیت با اندازه قطر داخلی شناخته می شوند.

 تنوع تولید این لوله ها (لوله پلی اتیلن دوجداره کاروگیت) با اتصالات مربوطه، بخش عمده ای از انتقال فاضلاب را در کشور بعهده دارد.

یکی از انواع لوله های پلیمری می باشد که به دلیل داشتن دو جداره مجزا، به لوله پلی اتیلن دوجداره یا لوله پلی اتیلن فاضلابی هم معروف است. سطح بیرونی لوله اسپیرال (مارپیچی یا موج دار) و سطح داخلی آن صاف و صیقلی می باشد. مهم ترین وظیفه این نوع از لوله ها انتقال سیالات می باشد. درون لوله های کاروگیت فشار بار مطرح نیست زیرا سیالات در حال عبور از داخل لوله ها دارای فشار بار داخلی نیستند ولی سطح بیرونی همه فشار های وارده را تحمل می کند. به همین دلیل سطح بیرون را به صورت مارپیچی می سازند زیرا استحکام لوله را در مقابل این فشار ها افزایش می دهد.

 این لوله را با نام های دیگری مانند لوله پلی اتیلن فاضلابی شیار دار، لوله آکاردئونی و لوله خرطومی فاضلاب نیز می شناسند.

لوله کاروگیت

 مشخصات فنی لوله کاروگیت

لوله کاروگیت که نوعی لوله پلیمری به شمار می رود به دو دسته لوله کاروگیت معمولی و لوله کاروگیت اسپیرال تقسیم می شوند. در تولید لوله های کاروگیت معمولی مواد پلیمری قالب گیری و پرس می شوند ولی تولید لوله های کاروگیت اسپیرال با استفاده از دستگاه اکسترود انجام می شود و پس از کوئنچ کردن و خنک سازی به شکل حلقه ای یا مارپیچی در می آیند. سپس این حلقه ها به هم چسبیده و قسمت زرد رنگ یا آبی رنگ به آن ها اضافه می شود. جدار داخلی این لوله می تواند از جنس فولاد یا پلی اتیلن سنگین (H.D.P.E) باشد. مشخصات فنی و کیفیت لوله کاروگیت مطابق با استاندار INSO9116-3 و DIN16961-2 می باشد که براساس آن کاروگیت نباید با مواد دیگری به جز گرانول، پودر و عناصر نام برده در استاندارد ترکیب شود. همچنین سایر آزمون‌های مربوط به مشخصات کیفیت محصول باید طبق استاندارد EN13476 باشد.

 

نحوه تولید لوله کاروگیت یا دوجداره :

این لوله ها به دو روش کلی تولید می شوند و براساس نحوه ی تولید دو مدل لوله تولید می کنند که یکی از آن ها لوله کاروگیت و دیگری لوله اسپیرال کاروگیت است.

 در تولید لوله های کاروگیت مواد پلی اتیلنی به صورت یک تکه قالب گیری و پرس می شوند ولی در مدل اسپیرال این کار با استفاده از دستگاه اکسترود انجام می شود و پس از خنک سازی به شکل مارپیچ درمی آید و سپس این مارپیچ ها به هم چسبیده و سپس قسمت زرد رنگ اضافه می شود.

 سایزهای 110، 160، 125 این لوله برای استفاده در زیر پل ها و جوی های شهری و سایزهای 315، 400 و 500 برای استفاده در فاضلاب شهری ، 600 و 700 برای استفاده در فاضلاب شهری و روستایی، 800 و 900 برای استفاده در فاضلاب های صنعتی و مسیر پل ها و سایز 1000 برای استفاده در فاضلاب شهری و روستایی و منهول( برای اتصال چند لوله ی فاضلاب به یکدیگر و هدایت آن ها به یک مسیر استفاده می شود) کابرد دارد.

 قیمت لوله کاروگیت یا لوله دو جداره :

به طور کلی این مدل از لوله ها نسب به سایر لوله های پی وی سی ، سرامیکی، بتونی و فلزی قیمت مناسب تر و پایین تری دارند.

قیمت لوله های کاروگیت با توجه به نوع استفاده ، اندازه و فشاری که می توانند تحمل کنند متفاوت است .

قیمت به صورت روزانه و نسبت به مقدار خرید بستگی دارد.

به طور کلی استفاده از لوله های کاروگیت روشی مدرن و جدید محسوب می شود و بسیار مقرون به صرفه بوده و هزینه ی آن نیز نسب به سایر لوله ها کم تر است ضمن اینکه از قابلیت نصب و طول عمر بالایی نیز برخوردار است.

این لوله ها همانطور که از ظاهرآن ها مشخص است  تحمل فشار خاک بدون سازه حفاضتی را دارد .

  و همچنین قسمت داخلی لوله دوجداره به خاطر استفاده از مستربچ ( پودر رنگ بضافه افزودنی ها دیگربه مواد) رنگی از شفافیت بالایی برخوردار بوده است و از و از چسبیدن فاضلاب داخل لوله و اصطکاک هنگام حرکت جلوگیری می کند .

همچنین بدلیل اینکه لوله کاروگیت دارای وزن کمی می باشد هزینه حمل ونقل و بار گیری لوله کارو گیت بسیار پایین می یابد