سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مخزن پلی پروپیلن

 

مخزن پلی پروپیلن

مزایای استفاده از مخزن پلی پروپیلن

از مهمترین مزایای این صنعت در حوزه طراحی است. با یک طراحی مناسب می توان قطعه ای را که با استفاده از فرآیند های دیگر باید با تولید و مونتاژ چندین قطعه ساخته شود، به صورت یک تکه و با هزینه بسیار کمتر تولید نمود.

محصولات تولید شده با استفاده از این فرآیند به صورت ذاتی دارای خواصی مانند همگن بودن ضخامت دیواره ها و استحکام زیادگوشه ها هستند. ضمناً، جهت افزایش استحکام می توان از شیارهایی در طراحی محصول استفاده نمود. یکی دیگر از محاسن مهم این صنعت امکان اضافه نمودن قطعاتی نظیر رزوه های فلزی، لوله ها و سازه ها و حتی قطعات پلاستیکی با رنگ متفاوت از محصول به قالب پیش از آغاز فرآیند تولید است. این قطعات در پایان فرآیند تولید اجزا اصلی و سازنده محصول را تشکیل خواهند داد.

مخزن پلی پروپیلن

نحوه تولید

فرآیند قالبگیری دورانی یکی از فرآیندهای شکل دهی پلاستیک هاست که در دمای بالا ، فشار پایین و به صورت قالب باز جهت تولید قطعات توخالی، یکپارچه و بدون تنش های پسماند به کار می رود. در این فرایند با حداقل هزینه، اشکال بسیار پیچیده با کمترین میزان ضایعات تولید می شوند. قالب گیری چرخشی در فشار اتمسفر انجام می شود و به جای استفاده از ذوب کردن و تزریق مواد به داخل قالب، مواد در داخل قالب ذوب می شوند. در این فرآیند برای انتقال حرارت مناسب در قالب معمولاً از ماده قالب گیری شونده پودری استفاده می گردد  .

عوامل تأثیر گذار در این فرآیند عبارت هستند از : دما، زمان قالب گیری، روش و سرعت سردکردن، سرعت چرخش قالب و نسبت سرعت محورهای چرخش.

الیاف پلی پروپیلن که از طریق پلیمریزاسیون پروپیلن به صورت یک پلیمر خطی تهیه می گردند و به اختصار پ-پ نامیده می شوند بعد از پیدا شدن کاتالیست زیگلرناتا تولید شدند این کاتا لیست تولید پلی پروپیلن ایزو تاکتیک که قادر به متبلور شدن می باشد را امکان پذیر ساخت .
این الیاف در سال 1960در ایتالیا با نام تجاری مراکلون به صورت صنعتی تولید شده وبه بازار عرضه گردیدند . خصوصیات پروپیلن باعث رشد سریع آن در سطح بین المللی گردید وبعد از مدتی نسبتاً کوتاه ، پلی پروپیلن توانست از نظر مقدار تولید ، چهارمین مقام را بعد از پلی استر ، نایلون وآکریلیک کسب نماید .

عدم امکان رنگررزی الیاف پروپیلن به روشهای متداول برای دیگر الیاف ، باعث جلو گیری از رشد بیشتر این لیف مصنوعی گردیده است.
الیاف و نخ های نواری که دو کاربرد پلی پروپیلن را تشکیل می دهند نسبتاً به آسانی به روش ذوب ریسی تهیه می گردند و آسان بودن تولید این نوع الیاف و پائین بودن هزینه تولید استقبال بسیار گستردهای از آن را به همراه داشته است . با بکار گیری مواد بالا برنده مقاومت در مقابل اشعه ماوراء بنفش سعی شده است عیب کم بودن مقاومت پلی پروپیلن در مقابل این اشعه مرتفع گردد.
پلی پروپیلن دارای دمای ذوب بالا تر (175-165درجه سانتیگراد)در مقایسه با پلی اتیلن می باشد . از نقطه نظر استحکام ومقاومت در مقابل سایش ،پلی پروپیلن با پلی اتیلن تفاوت زیاد ندارد .

همانطور که گفته شد پلی پروپیلن هم مثل پلی اتیلن با روش های معمول قابل رنگرزی نبوده و به روش رنگرز ی توده که در آن قبل از تشکیل الیاف ، به پلیمر مذاب اضافه می شود رنگرزی می گردد.
لازم به ذکراست که الیاف الفینی اصلاح شده به روش شیمیایی که قادر به رنگرزی شدن با روشهای معمولی می باشند تولید شده اند .
به عنوان مثال پلی پروپیلن حاوی پلی ونیل پیریدین به صورت پخش شده ویا ونیل پیریدین که جزئی ماکرو مولکول را تشکیل می دهد با رنگینه های اسیدی قابل رنگرزی است و به هر حال قیمت تمام شده این نوع الیاف باعث گردیده است که از رنگرزی توده به عنوان مهم ترین روش برای رنگرزی این نوع الیاف استفاده گردد.

تولید الیاف پلی پروپیلن

ماده اولیه تولید الیاف پلی پروپیلن را پروپیلن(3CH2=CHCH)تشکیل می دهد که به صورت یک تولید جانبی در تولید اتیلن به روش شکستن مولکول نفت درصنعت پتروشیمی شکل می گیرد .گازهای مابع حاوی پروپیلن ، دیگر ماده این منبع را تشکیل می دهند .
پلی پروپیلن از پلیمریزاسیون پروپیلن در شرایط دما و فشار نسبتاً ملایم ودر حضور کاتالیست معروف زیگلر – ناتا انجام می شود . وجود این کاتالیست ، پلیمری به صورت ایزوتاکتیک را تشکیل می دهد که قادر به متبلور شدن تا حدود 90 درصد می باشد .
دیگر فرمهای آتاکتیک وسیندو تاکتیک پلی پروپیلن دارا ی خواص مناسب جهت تشکیل الیاف نمی باشند . با توجه به شرایط سرد شدن ، ساختار بلورین پلی پروپیلن دو شکل متفاوت پیدا میکند . چنانچه پلی پروپیلن مذاب سریعاً سرد گردد ، ساختار بلورین پایدار که پاراکریستالین و یاسمکتیک نام دارد شکل می گیرد.

چنانچه پلی پرو پیلن مذاب به آرامی سرد گردد . ساختار بلورین معروف به منوکلینیک بوجود می آید.حرارت دادن پلی پروپیلن ازنوع پاراکریستالین به بیش از 80 درجه سانتیگراد باعث تغییر ساختار بلورین آن به شگل منوکلینیک می گردد
در الیاف پلی الفینی ،پیوندهای شیمیایی ویونی بین ماکرو مولکول های پلی پروپیلن وجود نداشته ونیرو های بین زنجیره ای به نیرو های واندروالس محدودمی گردند . ازاین رو برای کسب خواص فیزیکی مناسب با وزن مولکولی الیاف پلی الفینی در مقایسه با الیاف دیگر بالاتر انتخاب گردد.
با توجه به سرعت تولید و دمای پلیمر مذاب ، سرعت سرد شدن وکشش بعد از تولید ، الیاف پلی پروپیلن ازنظر جهت گیری بلورهای خود نسبت به محور لیف با یکدیگر تفاوت دارند و افزایش سرعت ریسندگی اولیه واعمال کشش بعد از تولید ، جهت گیری بلورها رادر جهت محور لیف افزایش می دهد.
پلیمریزاسیون پروپیلن به سه روش امکان پذیر می باشد . در روش تعلیق که یک روش کلاسیک بحساب می آید پروپیلن در یک محیط رقیق کننده که معمولاً یک هیدرو کربن آلیفاتیک می باشد پلیمریزه می گردد مکمل این روش ، پلیمریزاسیون فاز گاز می باشند.
شدر ذوب ریسی پلی پروپیلن ، مشابه دیگر الیاف ترموپلاستیک مثل پلی استر وپلی امید ، وزن مولکولی متوسط ، توزیع وزن مولکولی و همچنین شاخص جریان توده پلیمری مذاب (MFI) وخصوصیات الیاف تولید شده را تحت تأثیر خود قرار می دهند . بطور کلی افزایش وزن مولکولی پلیمر ، افزایش استحکام الیاف تولید شده را به همراه دارد.

قیمت مخزن پلی پروپیلن

برای الیاف پلی پروپیلن که به منظور مصرف در صنعت نساجی تولید می گردند وزن مولکولی متوسط و برای الیاف پلی پروپیلن با استحکام زیاد که به عنوان الیاف با کارایی بالا تولید می کردند وزن مولکولی بالا انتخاب می گردد .
باتوجه به مربوط بودن شاخص جریان مذاب و وزن مولکولی متوسط به یکدیگر ، شاخص جریان مذاب مناسب درتولید الیاف نساجی 25-15 گرم بر10 دقیقه وبرای الیاف باکارایی بالا 5-3 گرم بر10 دقیقه ذکرشده است. البته الیاف با مخزن پلی پروپیلن تفاوت دارند و کاربرد مخزن پلی پروپیلن برای ذخیره مواد شیمیایی و اسید است.

 مخزن پلی اتیلن چیست

مخازن پلی اتیلن برای استفاده به عنوان منبع ذخایر آب برای مقاصد صنعتی و آتش نشانی و جمع آوری آب باران یا فاضلاب استفاده می شود.

مخازن پلی اتیلن با چگالی بالا برای آب آشامیدنی طراحی و ساخته شده اند تا برای ذخیره مواد غذایی، آب آشامیدنی و جمع آوری آب باران و یا فاضلاب تولید شوند. این مخازن با پلی اتیلن خطی که مواد غیر سمی است و با توجه به مقررات، دستورالعمل ها و استانداردهای موردنیاز تولید می شود.

فرایند قالب ریزی چرخشی و استفاده از پلی اتیلن خطی با چگالی بالا ، مقاومت در برابر ضربه، مقاومت در برابر عوامل شیمیایی، مقاومت در برابر تغییرات دما، شرایط نامساعد جوی و اشعه UV را ایجاد می کند. این مخزن ها شفاف نیستند و این ویژگی مانع می شود تا مایع ذخیره شده در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرد و رشد جلبک را به حداقل می رساند.

مخزن های پلی اتیلن با استفاده از تکنیک های برتر کامپیوتری بسیار با دوام، سبک و آسان تولید می شوند؛ این تضمین می کند که مخازن پلی اتیلن ما با بالاترین استانداردها تولید شوند. ساختار یکپارچه و ضخامت دیواره همگن باعث می شود مخان ما کیفیت بالایی داشته و در عین حال دارای قیمت های بسیار مقرون به صرفه باشند. سطح داخلی مخزن های پلی اتیلن می تواند با استفاده از مواد پاک کننده سنتی به راحتی کاملا تمیز شود. این مخزن ها چند لایه، ضد جلبک ، آنتی باکتریال و کاملا بهداشتی هستند.

سهولت حمل و نصب مخزن پلی پروپیلن

از آنجا که مخازن پلی پروپیلن نسبتا سبک وزن و بسیار با دوام هستند، حمل آنها آسان است. مخازن پلی پروپیلن با استفاده از روش های باربری ساده مانند کامیون های معمولی و حتی وانت نیسان قابل حمل هستند. مخزن های فایبرگلاس دارای نیازهای خاصی برای حمل و نقل هستند و چون مخزن های پلی پروپیلن سبک تر از مخزن های فولادی هستند، حمل و نقل آنها ارزان تر است. علاوه بر این، هنگامی که مخزن آب به محل نصب می رسد، می توان آن را با استفاده از تکنیک ها و تجهیزاتی که معمولا در همه جا در دسترس هستند، تخلیه کرد. در نهایت، آنها می توانند تمام این عوامل باعث می شود تا مخزن آب و یا مخزن شیمیایی شما بسیار آسانتر حمل و نصب شود. این مخازن را می توان در سطح زمین، زیرزمین، سقف ها یا داخل ساختمان نیز نصب کرد.

سهولت نگهداری مخزن پلی پروپیلن

برخلاف مخازن ساخته شده از مواد دیگر، مخازن ذخیره سازی پلی پروپیلن تقریبا نیازی به نگهداری ندارند. مخازن فولادی نیاز به مراقبت های پیشگیرانه خارجی مانند نقاشی و بازرسی داخلی برای تعیین یکپارچگی جوش دارند. فایبر گلاس نیز مسائل خود را، مانند ساخت چند لایه و حساسیت نسبت به میکرو ترک خوردگی را دارد. اما مخازن پلی پروپیلن نیاز به بازرسی داخلی برای کشف نشت و ترک احتمالی ندارند.

مخزن های ذخیره سازی پلی پروپیلن مقاوم در برابر نشت هستند، زیرا آنها قالب سازی شده اند و بصورت یک و تکه بدون درز تولید می شوند. مخازن فولادی در طول زمان از زنگ زدگی و خوردگی نشتی پیدا می کنند. با توجه به روش ساخت و ساز و کیفیت تولید، کیفیت مخزن های های فایبرگلاس و مقاومت آنها نسبت به نشت ها متفاوت است. ساخت و ساز بدون درز و کیفیت بی نظیر مخازن پلی اتیلن به معنای احتمال نشت کمتر است.

راندمان پایدار طول عمر مخازن ذخیره سازی پلی پروپیلن

علاوه بر کاهش هزینه های حمل و نقل و نصب و کاهش نیاز به تعمیر و نگهداری، مخازن پلی پروپیلن از مخازن فلزی و فایبرگلاس عمر بالاتری دارند.

نصب مناسب برای به حداکثر رساندن طول عمر مخزن ذخیره سازی حیاتی است.

کاهش نقاط نشت بالقوه باعث کاهش مسئولیت های آتی و کاهش هزینه ذخیره مواد شیمیایی می شود.

مواد بکار رفته در تولید مخزن آب طول عمر آن مخزن را تعیین می کند.

مخازن ما در ظرفیت و ابعاد متنوعی در دسترس هستند. برای اطلاعات بیشتر در مورد مدل ها و ظرفیت های مخازن پلی پروپیلن لطفا با ما تماس بگیرید.

مخزن پلی اتیلن

ویژگی های مخزن پروپیلن

سه لایه، ضد جلبک و آنتی باکتریال

دارای لایه محافظ در برابر اشعه UV آفتاب

گارانتی تعویض 50 ساله

دارای نشان ملی استاندارد ایران

امکان ارسال رایگان از طریق دفاتر باربری به سراسر کشور

امکان نصب کلیه اتصالات، شناور و شیر قبل از ارسال به مشتری در انبار کارخانه

ماده اولیه یا پلی پروپیلن چیست؟

مخزن پلی پروپیلن از جمله مخازن پر کاربرد است که تیم حرفه ای ناب زیست در زمینه ساخت این مخازن به ویژه با حجم بالا و برای سیالات گوناگون فعالیت دارد. پلی پروپیلن یک ترموپلاست است که از پلیمریزاسیون گاز پروپیلن بدست می آید و قابل بازیافت است.

این پلیمر سه ساختار فضایی آتاکیتیک، سیندیوتاکتیک و ایزوتاکتیک را دارد. ساختارهای متفاوت به دلیل شاخه جانبی می باشد. در نتیجه سبب تفاوت در خواص فیزیکی و شیمیایی خواهد شد.کاربرد لوله های پلی پروپیلن بسیار گسترده است. از این نوع پلیمرها میتواند لوله ها،کفپوش اتومبیل، نی نوشیدنی، اسباب بازیها، بسته بندی مواد غذایی، فیلم ها، الیاف، قالب گیری تزریقی، بادی، روکش های محافظ، مخازن سپتیک تانک و منهول ها ساخته شود.

مخازن انواع مختلفی دارد

• مخزن پلی اتیلن

• مخزن پلی اتیلن دفنی

• مخزن فایبرگلاس

• مخازن فوم دار

• مخزن GRP

• مخازن پلی پروپیلن