سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مخزن پلی اتیلن

 

هرآنچه که باید درباره مخزن پلی اتیلن بدانید

تانکر آب که با نام‌های دیگری مانند منبع آب یا مخزن آب شناخته می‌شود، در واقع ظرفی مناسب برای نگهداری آب و سایر مایعات است. از آنجایی که سال‌هاست با مشکل کمبود آب مواجه هستیم، استفاده از این نوع مخازن برای ذخیره آب، بسیار رایج‌تر شده است. تانکرهای آب این امکان را به ما می‌دهند که حجم زیادی از مایعات را برای مدت زمان طولانی نگهداری کنیم تا در روزهای کم آبی یا شرایطی که دسترسی به آب شهری ممکن است نیست، از آنها استفاده نماییم.

 

انواع مخازن آب در سایزها و لیتراژهای مختلفی تولید می‌شوند. چرا که علاوه بر مصرف خانگی، برای صنایع متعددی از جمله کشاورزی و دامداری مورد استفاده قرار می‌گیرند. فرقی نمی‌کند که قصد خرید منبع آب برای آپارتمان را دارید، یا می‌خواهید یک منبع آب برای باغ تهیه کنید؛ در هر صورت توضیحاتی که در ادامه درباره خرید منبع آب پلی اتیلن به شما می‌دهیم، به کارتان خواهد آمد. درباره نحوه برآورد لیتراژ مورد نیاز برای تانکر آب ساختمان یا منبع آب برای پمپ هم در مقالات منتشر شده در سایت توضیح داده‌ایم.

 

چه نوع مخزن آبی بخریم؟

احتمالاً مهم‌ترین سوالی که ذهن شما را مشغول کرده این است که کدام یک از انواع مخازن آب برای کار شما مناسب است. توجه داشته باشید که مواد و متریال‌های مختلفی در ساخت انواع تانکر آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. از پلی اتیلن گرفته تا حتی بتن و فولاد! اما اینکه هرکدام چه ویژگی‌ای دارند و کدام جنس منبع آب مناسب کار شماست، نیاز به بررسی بیشتری دارد.

 

به طور رایج برای نگهداری انواع مایعات سیالات، می‌توانید از انواع مخزن ذخیره آب پلی اتیلن (پلاستیکی)، منبع آب فلزی (ورق‌های گالوانیزه)، تانکر آب استیل، مخازن سیمانی، بتنی و همینطور فایبرگلاس استفاده کنید. اما با توجه به ویژگی‌ها و نقاط قوت و ضعف هرکدام، که در ادامه به تفصیل به آنها خواهیم پرداخت، تانکر آب پلاستیکی نسبت به سایر انواع مخازن آب، برتری‌های قابل ملاحظه‌ای دارد. خصوصاً برای خرید منبع ذخیره آب ساختمان، بهترین گزینه مخازن آب پلی اتیلن است. در ادامه راجع به مخازن پلی اتیلن بیشتر توضیح می‌دهیم.

مخزن پلی اتیلن

مخزن پلی اتیلن چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای آشنایی اولیه با این نوع مخازن، در همین صفحه می‌توانید عکس تانکر آب پلی اتیلنی در انواع و شکل‌های مختلف را ببینید. مخزن پلی اتیلن یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های ساخت مخازن ذخیره‌سازی مایعات را دارد که به خاطر نوع متریال به کار رفته در آن، می‌تواند در شکل‌ها و حجم‌های مختلفی، تولید و به بازار عرضه شود. در واقع پلی اتیلن (Poly Ethylene) یکی از پلاستیک‌های پراستفاده در بسیاری از صنایع است که برای ساخت انواع تانکر آب پلی اتیلنی نیز کاربرد دارد.

 

پلی اتیلن چیست؟

این متریال که از پلیمریزاسین مونومر اتیلن یا اتن ساخته می‌شود، با فرمول شیمیایی n(C2H4) شناخته شده است. که در این فرمول،n  نشان‌دهنده درجه پلیمری شدن است و می‌تواند عدد 100 یا بالاتر باشد. به این معنا که 100 مولکول اتیلن به صورت زنجیروار پشت سر هم، یک مولکول غول‌آسا پلی اتیلن را تشکیل می‌دهند.

 

منبع آب پلی اتیلنی هم به خاطر مواد پلیمری سازنده‌اش، مقاومت بالا و در عین حال انعطاف‌پذیری مناسبی دارد. از طرف دیگر این مخازن پلی اتیلن، با سایر مواد واکنش نشان نداده و از سطح بهداشتی بسیار بالایی برخوردار هستند. به همین خاطر است که به عنوان منبع آب شیرین مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر مواد اولیه پلی اتیلن مصرفی در ساخت تانکر پلاستیکی، از نوع فود گرید باشد – که تمامی محصولات عرضه شده در ناب زیست این ویژگی را دارند – آب نگهداری شده در آن، تغییر رنگ و مزه هم نمی‌دهد.

 

از آنجایی که مزایای مخزن پلی اتیلن بیش از چند موردی است که تا اینجا به آنها اشاره کردیم، بعد از توضیح مختصری درباره فرایند ساخت این نوع منبع اب پلاستیکی، درباره ویژگی‌های آن بیشتر خواهیم گفت.

 

فراآیند تولید مخازن پلی اتیلن

ما مخازن پلی اتیلن را عرضه می‌کنیم و در این قسمت هم می‌خواهیم به توضیح روش تولید این نوع از تانکر پلی اتیلن بپردازیم. شرکت معتبر ناب زیست مخزن آب‌های پلی اتیلنی خود را با روش قالب‌گیری دورانی یا روتیشنال مدلینگ (Rotational Modeling) تولید می‌کند که یکی از جدیدترین روش‌های صنعتی تولید منبع آب پلاستیکی است. در این روش قالب‌گیری توسط دو قالب یک تکه انجام می‌شود و در نتیجه انواع مخزن آب پلی اتیلن به صورت کاملاً یکپارچه هستند.

مخازن پلی اتیلن

مراحل تولید مخزن پلی اتیلن

این فرایند، چهار مرحله اصلی را شامل می‌شود:

 

1-    Charging یا پر کردن قالب

در این مرحله از روند تولید تانکر آب پلی اتیلن، قالبی که از قبل به شکل محصول نهایی طراحی شده باز می‌شود و مقدار مشخصی از ماده پلیمری مورد نیاز به شکل پودر، در نیمه پایینی قالب ریخته خواهد شد.

 

2-    Heating یا حرارت دهی

در مرحله بعدی، قالب بسته شده و حول دو محور عمود بر هم، داخل کوره شروع به چرخیدن می‌کند. در واقع در این مرحله، حرارتی که به قالب مخزن آب پلی اتیلن داده می‌شود، باعث ذوب شدن پودر داخل قالب شده و سطح داخلی آن را به صورت یکنواخت پوشش می‌دهد.

 

3-    Cooling یا سرد کردن

برای سرد کردن ماده پلیمری، قالب وارد ایستگاه خنک‌کننده می‌شود. در این محفظه با استفاده از جریان هوا یا پاشش آب، پلیمر داخل قالب سرد شده و به ساخت منبع آب پلی اتیلنی نزدیک‌تر می‌شویم.

 

4-    Remolding یا تخلیه محصول

مرحله آخر از فرایند تولید تانکر آب پلاستیکی، به باز کردن نیمه قالب و خارج کردن محصول نهایی از آن اختصاص دارد. حالا، مخزن آب سه لایه ضد جلبک پلی اتیلنی ما آماده است.

 

مزایا و معایب خرید مخزن آب پلاستیکی چیست؟

تا اینجا با تکنولوژی ساخت مخازن پلی اتیلن آب آشنا شدیم. می‌دانیم که این نوع تانکرهای آب به دلیل جنس پلی اتیلنی به کار رفته در آنها، ویژگی‌های منحصر به فردی همچون مقاومت بالا، وزن سبک و انعطاف‌پذیری دارند. اما چه دلایلی می‌تواند ما را برای خرید مخزن پلاستیکی از جنس پلی اتیلن ترغیب کند؟

 

بیشتر افرادی که برای خرید مخزن آب به ما مراجعه می‌کنند، به دنبال تانکر آب شیرین یا منبع آب خانگی هستند که بتوانند برای ذخیره طولانی مدت آب از آن استفاده کنند. مشکلی که مخازن آب غیر پلی اتیلنی دارند، ایجاد شدن جلبک و باکتری در آب است. همچنین در اثر تابش نور خورشید یا طی زمان، طعم و مزه آب یا مایعات داخل مخزن تغییر می‌کند. اما با خرید مخزن آب پلی اتیلن سه لایه، هیچ کدام از این مشکلات به وجود نمی‌آید.

 

تمامی مخازن پلی اتیلن عرضه شده سه لایه آنتی باکتریال هستند که در عین مقرون به صرفه بودن، از ایجاد بو، لکه‌های ناشی از رشد میکروب، رشد جلبک و ایجاد باکتری جلوگیری می‌کنند. این تکنولوژی جدید باعث شده تا تمام دغدغه‌ها برای نگهداری و خرید تانکر آب آشامیدنی از بین برود. خصوصاً که با وجود این ویژگی‌های باارزش، قیمت مخزن پلی اتیلن سه لایه آنتی باکتریال، فرق چندانی با سایر انواع تانکر آب ندارد. در ادامه لیستی از مزایای خرید مخزن ذخیره آب پلی اتیلن را با هم خواهیم دید.

 

اما قبل از اینکه توضیح مزیت‌های خرید مخزن اب را ارائه کنیم، اجازه بدهید ویژگی‌های بارز تانکر آب پلی اتیلنی را ببینیم:

 

سه لایه آنتی باکتریال

با ظرفیت ذخیره‌سازی آب و مایعات از 100 لیتر تا 20 هزار لیتر

محافظ در برابر اشعه ماوراء بنفش یا UV

سطح داخلی صاف برای تمیز کردن آسان

شکل Cylindical

با ویژگی خنک نگه داشتن آب

طراحی زیبا و یکپارچه

مزایای مخازن پلی اتیلن

در هنگام خرید منبع اب سه لایه، یکی از مواردی که باید به آن دقت داشته باشید، شرکت تولیدکننده و کیفیت محصولات آن است. شرکت ما سابقه سال‌ها فروش مخازن پلی اتیلن سه لایه آنتی باکتریال، نمایندگی فروش یکی از بهترین و بزرگترین تولیدکنندگان مخازن آب در ایران را دارد. این محصولات با رعایت استانداردهای داخلی و بین‌المللی تولید می‌شوند و شما می‌توانید در هنگام خرید منبع ذخیره اب، از کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی معتبر این مخازن مطمئن باشید. با این مقدمه، برویم به سراغ مزایای تانکر آب سه لایه پلی اتیلنی ضد باکتریال:

 

ضد باکتری، ضد جلبک و صد در صد بهداشتی

از آنجایی که پلی اتیلن ماده‌ای غیر فعال و بسیار مقاوم است، تقریباً با هیچ ماده شیمیایی دیگری واکنش نشان نمی‌دهد. به همین خاطر هر نوع تانکر آب پلی اتیلن می‌تواند به عنوان منبع آب آشامیدنی و همینطور سیالات و مایعات شیمیایی دیگر نیز بسیار مناسب باشد. چرا که در تولید تانکرهای پلی اتیلن، مسائل بهداشتی و زیست محیطی مانند عدم تغییر بو، مزه و خصوصیات مایع درون مخزن پلی اتیلن در نظر گرفته شده است. در نتیجه منبع آب سه لایه پلاستیکی از جنس پلی اتیلن می‌تواند برای نگهداری طولانی مدت آب آشامیدنی مناسب باشد. برای خرید مخزن ضد جلبک، با خیال راحت به ما اعتماد کنید و اگر قیمت مخزن آب ساختمان یا تانکر آب برای باغ را می‌خواهید بگیرید، با شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

همچنین در تولید منبع آب پلی اتیلن، مواد فود گرید (با درجه کیفی غذایی) به کار رفته که از تکنولوژی نانو برای ساخت بهره می‌برد. لذا می‌توان با خرید مخزن پلی اتیلن آنتی باکتریال، برای نگهداری مواد اولیه غذایی یا جابه‌جایی مایعات آشامیدنی استفاده کرد. همینطور تحت تاثیر قرار نگرفتن منبع آب پلی اتیلن در برابر خوردگی یا زنگ‌زدگی، آن به بهترین گزینه برای حمل و نقل انواع اسید و مواد شیمیایی تبدیل کرده است. برای خرید مخزن پلی اتیلن حمل اسید می‌توانید از طریق فروشگاه اقدام نمایید.

قیمت مخزن پلی اتیلن

مقاوم، سبک و با دوام

مخزن آب 3 لایه پلی اتیلن به خاطر یکپارچه بودن و نداشتن درز، بسیار محکم و مقاوم است. به همین خاطر هم بسیار بادوام بوده و در صورت نگهداری صحیح از آن، می‌تواند آخرین خرید منبع آب ساختمان شما باشد؛ چراکه می‌توانید تا سالیان سال بدون مشکل از همین منبع آب استفاده کنید. این در حالی است که مخازن جایگزین مخزن آب سه لایه پلی اتیلن، مثلاً مخازن استیل، به دلیل وجود اتصالات جوش داده شده، در برابر ضربه بسیار حساس بوده و می‌توانند دچار خوردگی یا ترک شوند.

 

مزیت مهم دیگری که خرید تانکر آب پلی اتیلن را در اولویت قرار می‌دهد، وزن سبک آن است. مخازن فلزی یا ساخته شده با متریالی به جز پلاستیک، سبکی مخازن پلی اتیلن را ندارند و در نتیجه حمل و نقل آنها بسیار سخت است. شما می‌توانید تانکر آب پلاستیکی را بدون هیچ دردسری به هرکجا که خواستید انتقال دهید و نگرانی از بابت وزن آن نداشته باشید.

 

قیمت مناسب و تنوع بالا

اگر به دنبال خرید مخزن آب با قیمت مناسب و در عین حال کاربردی و مقرون به صرفه هستید، بهترین گزینه خرید مخزن پلی اتیلن است. قیمت تانکر آب پلاستیکی در بسیاری از شرایط حتی ارزان‌تر از انواع رقیب منبع آب است و بسته به نوع کاربری و ابعاد تانکر آب مورد نظر، قیمت تمام شده آن فرق خواهد کرد. همین نکته، نشان‌دهنده یک ویژگی بسیار مهم دیگر مخازن پلی اتیلن است.

 

در هنگام تولید یک تانکر پلاستیکی آب، با متریال پلی اتیلن سر و کار داریم که در عین سبکی و مقاومت، شکل‌پذیری و انعطاف مناسبی هم دارد. به همین خاطر گستردگی محصولات و تنوع تانکر آب پلاستیکی از تمامی انواع دیگر منبع آب بیشتر است. شما می‌توانید با توجه به نوع کاربری مورد نظر خود و همچنین میزان لیتراژ مورد نیاز، از بین اشکال مختلف مخزن پلی اتیلن سه لایه، محصول مناسب را انتخاب کنید. در بعضی شرایط حتی امکان ساخت سفارشی محصول مورد نظر شما به عنوان منبع ذخیره اب پلاستیکی توسط شرکت وجود دارد. در صورت نیاز به مشاوره خرید مخزن پلی اتیلن، می‌توانید با شماره‌های درج شده در وب سایت ناب زیست تماس بگیرید.